Et fantastisk NM for Moelven

Postet av Moelven IL - Friidrett den 5. Aug 2019

GULLGUTTER

Et uforglemmelig NM på «hjemmebane» i Hamar. Moelven har vist at vi er en toppklubb, selv når etablerte Mauritz og Carl Emil er skadet og ute av form, så er vi med og setter vårt preg på mesterskapet.

Nye fremadstormende utøvere viser seg frem, vi vinner to medaljer og er i flere finaler.  Jørgen blir vår beste utøver med sølv på 400m og avgjør stafetten til vår fordel på siste etappe, hvor vi altså vinner vårt tredje NM gull i hoved mesterskapet. De to første kom i 2014 ved Carl Emil og Lene.

Maren løp 100m forsøk på 12.33 og semifinale på 12.31. På den doble distansen ble det 25.77 i forsøket og 25.12 i semifinalen og med det kvalifiserte seg til søndagens finale.

Her ble det 25.15 i 0.4 motvind og en sterk syvende plass.

Tiril hoppet 3.40 i stav og fikk en flott femteplass. Lavrants debuterte i senior NM, det endte med 3.90 og niendeplass i det sterke selskapet.

Håvard perset i forsøket på 400m til 50.60, førstemann som ikke gikk til finale, men veldig nære.

Sigrid debuterte også i senior NM utendørs, og med 58.36 på 400m kvalifiserte også hun seg til lørdagens finale. I finalen fulgte hun trenerens råd og åpnet det remmer og tøy kunne holde. Dermed ble det tungt på slutten og med sluttiden 59.34 ble det en niende plass. Med et perseløp ville det holdt til bronsemedalje.

Jørgen perset i forsøket på 400m til 48.25 og i finalen var det bare Karsten Warholm som var sterkere. Det ble 47.75 i finalen og sølvmedalje med nesten to sekunders klaring.

Så på mesterskapets siste øvelse 1000m stafett, setter vi kronen på verket. Vi er godt med fra start, hvor Magnus gjør en glimrende førsteetappe, og også vekslingen sitter godt. Carl Emil er meget rutinert på stafetter på dette nivået, og gjør en glimrende jobb på andre etappe, super veksling med Mauritz som også har enorm rutine og sørger for at vi henger godt med ved siste veksling, omtrent 20m etter ledende Skjalg, og i ryggen på Tyrving. Jørgen stormer forbi Tyrving med det samme, men ved passering 200m melder speaker Jo Nesse at gullet går til Skjalg. Men han må umiddelbart innse at det var litt tidlig, da Jørgen i siste del av svingen stormer forbi og får følge av Tyrving som har fått opp dampen. Jørgen holder unna, og blir kneppet på 46.5 på siste etappe og sikrer Moelven GULLET.