Jays til Moelven

Postet av Moelven IL - Friidrett den 1. Apr 2016

Det er stor glede i Moelven IL Friidrett. Jaysuma Ndure melder nemlig overgang til klubben. Det har vært kjent en periode internt i klubben at dette har vært en mulighet, og i går tikket endelig bekreftelsen fra Ole Petter Sandvik i Norges friidrettsforbund inn.

Jays Ndure har vært gjennom en vanskelig periode med turbulent kjærlighetsforhold og rettsaker i det siste . Nå ønsker Norges beste sprinter de siste årene ro rundt sin egen person og roligere omgivelser. Jeg har alltid hatt stor interesse for blomster sier Jays, derfor søkte jeg Statens Gartner Skole Vea. Jeg har rett og slett lyst til å bli blomsterdekoratør sier Jays. I går fikk jeg den hyggelige beskjeden om at jeg har fått plass fra høsten og har altså kommet inn på Vea Gartner Skole i Moelv. Dette betyr mye for meg, og jeg velger da selvfølgelig å flytte til Moelv, og da melder jeg overgang til Moelven IL Friidrett også.

Sportslig leder i Moelven Dag Kåshagen bekrefter dette, og forteller at de har fått klarsignal fra forbundet om at overgangen gjelder allerede fra sesongstart i vår. Det finnes nemlig en regel som sier at hvis en utøver flytter på grunn av skolegang kan en overgang innvilges midt i sesongen. Dette er jo svært spennende for oss, og med tanke på stafetter i sommer fører jo dette til at vi vil være med helt der oppe sier Kåshagen. Jeg gleder meg til å konkurrere for Moelven, og jeg gleder meg til å bli blomsterdekoratør sier Jays i en kommentar.