Mauritz og Carl Emil, begge videre.

Postet av Moelven IL - Friidrett den 9. Jul 2015

I Universaden i Sør-Korea løp først Mauritz forsøk på 400m inn til 48.00 og ble med det klar for semifinale. Mauritz gikk videre med nest svakeste tid av de som gikk videre, og ble dermed plassert i bane en i semifinalen. Og med 29 varmegrader og en luftfuktighet på 90% ble det en tøff oppgave. Det ble sisteplass i heatet på 48.34 som absolutt er godkjent i bane en. Jeg er fornøyd sier Mauritz, som nå gleder seg til stafetten som går på lørdag. Han skal antagelig løpe siste-etappe på 4x400m laget hvor Carl Emil er påtenkt første-etappe. De øvrige på laget er Øyvind Kjerpeset og Anders Erlend Idås.

Carl Emil løp også godt i sine to løp på 200m. Først i forsøket hvor han løp på årsbeste 21.65 og fikk andre plass i heatet. I mellomheatet løp Carl Emil på 21.77 i motvind 0,8 og det holdt ikke til videre avansement.