Hamarstafetten for 49. gang.

Postet av Moelven IL - Friidrett den 2. Mai 2015

Damelaget bakerst fra v. Marte Lier, Ingrid Storlien, Thea Herberg og Karoline Weea Johansen. Foran fra v. Anne Storlsett, Oda Myrhaugen Derås og Emile Fossumstuen Grøterud.

Sisteetappe var knapt kommet i mål på Domkirkeodden i Hamarstafetten, før beslutningen om at, neste år, da skal vi stille både sterkere og bredere.

Det er en stafett som passer oss godt, med antall etapper, lengder på etappene, og det er ikke til å legge skjul på at avstanden fra Moelv til Hamar er behagelig, i forhold til å reise til for eksempel Oslo og Holmenkollstafetten. Stafett er både gøy og sosialt, og god trening, derfor var det stor enighet om at dette gjør vi i 2016 også, men da stiller vi bedre forberedt. Ikke minst blir det spesielt med Hamarstafetten om et år, da arrangeres den for 50. gang. Da bør vi også stille med flere jente og guttelag. I årets stafett endte vi på 2. plass i kvinner senior, omtrent et minutt bak vinnende Ren-Eng. Neste år vil vi gi de en god kamp om seier i denne klassen.

Herrelaget vårt besto av Jonas og Mauritz, og de øvrige er veteraner. Vi endte på syvende plass av åtte lag, og hadde det gøy. Enda bedre blir det neste år, hvis vi kan stille rent veteranlag og et rent seniorlag.

Resultater fra Hamarstafetten finner du her.

Herrelaget bakerst fra v. Arnulf Sunde, Are Koppang, Jarle Jacobsen og Mauritz Kåshagen. Foran fra v. Gunnar Finnson, Jonas Melå og Dag Kåshagen