Dobbeltseier og dametriumf i Hamarstafetten

Postet av Moelven IL - Friidrett den 29. Apr 2018

Vinnerlaget, kvinner senior.

Det ble seier til vårt damelag i Hamarstafetten. Laget besto av en god blanding av juniorer og kvinner senior. Moelven og  Ren-Eng skiftet på å ligge i teten, men vi dro det i land til slutt.

På vinnerlaget løp Sara Nerstad, Marie Liv Kyllingstad, Emilie Fossumstuen Grøterud, Anne Storslett, Nardos Teweld, Ida Gjermunshaug Pedersen og Sigrid Kongssund Amlie.

Vi stilte to lag i menn senior, og vi måtte finne oss i at Ren-Eng slo oss med alle sine tre lag.  På førstelaget løp Håvard Bentdal Ingvaldsen, Lavrants Kongssund, Andreas Grimerud, Magnus Bentdal Ingvaldsen, David Handeland, Simen Tiller og Mauritz Kåshagen.   En god blanding av unge fremadstormende, etablerte løpere og med kombinertløper Simen Tiller  på lengste etappen.

På vårt andre seniorlag løp Lavrants Fossen, Dag Kåshagen, Geir Andre Holum Jakobsen, Morten Grimerud, Svein Amlie, Bjørn Robstad og Arnulf Sunde.

10-14 årslagene  slo til med dobbeltseier på Domkirkeodden etter meget sterk løping.  Det lover veldig godt for planene om å stille juniorlag i neste års Holmekollstafett.

Da trengs i tilfelle 15 gutter og 15 jenter, født fra 1997 til 2004,  hvis vi skal stille i begge klasser.

Se flere bilder fra Domkirkeodden her.