Torstein vil til Steinkjer

Postet av Moelven IL - Friidrett den 1. Apr 2018

Torstein Ingvaldsen foreslår å legge treningsleiren til Steinkjer.

Hedmark Friidrettskrets har invitert til møte med klubbene i kretsen 17.april.  Blant sakene som skal behandles er treningsleir 2019.

Jeg kommer til å foreslå at vi legger treningsleiren 2019 til Steinkjer sier  leder i Moelven IL Friidrett, Torstein  Ingvaldsen og forlanger å bli tatt på alvor.

Vi har fått tilbud om  trene i den flotte hallen hver dag i 10 dager, for  kun kr 500,- pr person. Pris på Grand Hotell er kr 2000,- i tremannsrom, og til slutt vil det koste 200,. pr person tur/retur med buss.

Totalt kr 2.700,- for 10 dager, altså sparer vi tusenvis av kroner. Det er topp treningsforhold og stabilt vær i den flotte innendørshallen i Steinkjer. Da kan vi også avslutte diskusjonen om hvor det er best vær.

Et annet viktig poeng er selvfølgelig at dette er veldig miljøvennlig, i stedet for å sette 50 personer på et fly til Tenerife eller Portugal.

Jeg har snakket med flere av lederne i de andre klubbene og vet at jeg får bred støtte for dette forslaget sier Torstein.

Ingvaldsen avslutter med å si at hvis vi legger leiren til Steinkjer, så kan vi også gjøre avtale med lokale skoler slik at vi kan delta i skoleundervisning på dagtid og trene på ettermiddagen, på den måten slipper de som går på skole å få fravær for å delta på treningsleir.  Alle tjener på dette, og jeg har lyst til å se den som kan argumentere mot dette.

Tror du at du blir en populær mann blant de aktive hvis dette forslaget går igjennom Ingvaldsen?  Ja, det tror jeg. De aktive er som oss, opptatt av pris, miljøvern og at de kan trene under svært gode forhold, hver dag. Og selvfølgelig vil de sette pris på at de kan kombinere leiren med skolegang.