Maren er tatt ut til EYOF

Postet av Moelven IL - Friidrett den 2. Jul 2019

Det har vært klart ei ukes tid, men først i dag er uttaket offisielt og Maren og klubben får lov til å bekjentgjøre at hun skal til Baku å representere Norge.

Hun er tatt ut på 100m og 200m og er faktisk den enste i troppen på 18 utøvere som skal delta i to øvelser.  Det kan faktisk bli tre, for Norge har et meget sterkt stafettlag for kvinner, som kan være kapable til  blande seg i medaljekampen.  Norge har nemlig et knallsterkt jentelag hvor vi regner med at Lakeri Ertzgaard, Andrea Roth og Henriette Jæger er selvskrevnere på laget. Andrea og Henriette er best i verden på henholdsvis 400m hekk og 7-kamp i sine klasser, og Lakeri  som er jenta som slo ut Sigrid i siste liten, er ikke langt bak.  Det er 1000m stafett.  ( 100, 200, 300 og 400m)

Maren har løpt 100m på 12.08 og 200m på 24.60 i år,  begge resultatene ble oppnådd i Tyrving-lekene.

European Youth Olympic Festival (EYOF) arrangeres i Baku i Aserbajdsjan fra 21. til 27. juli.

Se hele uttaket: https://www.friidrett.no/nyheter/uttak-til-eyof---boysen-memorial-og-sommerstevnet-bislett/