NM bronse som smakte godt

Postet av Moelven IL - Friidrett den 21. Mai 2018

Det var en motivert gjeng som forberedte seg til 4x400m i NM stafetter på Nesodden. Målet var pallen, og aller helst et trinn opp fra fjorårets sølvmedaljer.

Det startet med lørdagens 4x100m med Lavrants, Mauritz, Carl Emil og Jevis endte med tiden 43.55 og en syvende plass totalt, altså akkurat utenfor finaleheatet. ( Det er kun seks baner på Nesodden)

Det skal også sies at særlig første veksling var svak, så med optimale vekslinger, ville sluttiden vært en helt annen.

Forventingene var langt større foran søndagens 4x400m. Laget besto av Carl Emil på første, Magnus på andre, Jevis på tredje og Mauritz på siste etappen.

Alle fire løp gode etapper, og sluttiden 3.17.51 var bedre enn vi turte å håpe på.  Det var bare det at Tyrving kom som troll av eske og knep seieren etter et tett oppgjør med forhåndsfavorittene Gular. Begge disse løp meget sterkt og vinnertiden 3.15.04 er nesten fem sekunder bedre enn fjorårets vinnertid.  Det er også den beste vinnertiden siden 2013

Klubb og kretsrekorden til Moelven er for øvrig 3.14.17 satt helt tilbake til 2009 (Alexander Dahlstrøm Winger, Carl Emil Kåshagen, Pål Jostad, Mauritz Kåshagen)

Se resultater fra NM stafetter her.

Se bilder fra mesterskapet her.