Sølv i stafett-comebacket

Postet av Moelven IL - Friidrett den 5. Feb 2017

Carl Emil, Mauritz, Samuel og Javis ledet lenge 4x200m stafett som avsluttet NM i Ulsteinvik. Vi måtte se at Tyrving hadde mest krefter på siste etappe, men med sluttiden 1.28.50 ble det både klubbrekord og kretsrekord for Hedmark. Den forrige rekorden var fra 2009 og også den rekorden tilhørte Moelven, tiden var 1.29.57 altså en forbedring på over et sekund.

Carl Emil fikk også en hyggelig beskjed av landslagssjef Håvard Tjørhom etter helgen, han supplerer Mauritz på 400m i neste helgs landskamp i Finland. Hvem som skal løpe stafetten i landskampen blir avgjort litt senere, men begge Kåshagen gutta er aktuelle for laget.

Jon Simen stoppet på 1.90 i høyde konkurransen men hadde gode forsøk på 1.95 mens Emilie fikk tiden 2.19.33 på 800m etter å ha vært med i tetklyngen i 600m.

Se alle resultatene her

Se flere bilder her